Tv:n påverktar oss på negativt och positivt.

Har ni tänk på hur mycket tvpågramm det finns om mat och bantning?
Mat-trävlingar överallt och folk som ska banta.
Det tv:n igentligen lär oss är ju att laga egen nyttig mat och hur man bantar och visar hur det kan gå om man inte motionerar och äter fel.
Det finns ett tjogotal med matpogram som visar både enkla och svåra maträtter.
Man tänker ju alltid " Det där ser gott ut, det kan jag göra". Men gör vi det sen ?
Det är bara för att vi är så lata av att det finns så otroligt mycket snabbmat!
Visst påverkar tv:n oss dåligt med all reklam också. Och det borde typ va förbjudet?
Jag menar, vem har aldrig blivit sugen på t.ex chips?
Eller verkligen vellat ha den den marscaran eller balsamet?
Men innan har jag alltid tänk att tv:n bara påverkar oss dåligt.
Men den säger ju så ofta att de e viktigt att äta rätt, motionera m.m.
Jag tror att t.ex Biggest Loser har hjälp jätte många människor vid tv soffan att tänka om.
Dom säger ju bra saker i pogrammet.
Här om kvällen såg jag något som jag tror hette "Smalsat mot bredast-barn"
Dom sa verkligen jätte bra saker, uppmuntrade till att prova olika sorters mat, veriera kosten, gode grönsaks-rätter m.m. Dom tjatade inte på barnen om att träna,träna,träna. Det var mer "Ät rätt, ät rätt, ät rätt"
Jag fick bara detta i tankar och var tvungen att skriva av mig lite.
Ha de bra! /Millan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback